dinsdag 18 september 2012

Zalig warme fruitsla + een oproep

Ooooooooooooooooooooohhhhhhhhhhhh! Dit is lekker. Het zijn gebakken perziken, aardbeien, blauwe bessen en frambozen met rozemarijn, en nog zo van die lekkere dingen. Het recept komt oorspronkelijk van Pascale Naessens, maar ik vind dat ze te vroeg was gestopt met haar recept. Ik zat nog met een pak blauwe bessen over van een vorige shoot én mijn frambozenstruiken hangen vol met bessen. Heb ik chance!

De echte snoepers die zien daar natuuuuuuurlijk een bolletje vanille-ijs bij, of wat mascarpone of Griekse yoghurt. 't Kan maar smaken, denk ik dan!


gebakken fruit


Wat heb je nodig voor 4?

3 el olijfolie
3 takjes verse rozemarijn (enkel de naaldjes)
2 perziken
10-15 aardbeien
1 bakje frambozen
1 bakje blauwe bessen
zwarte peper
2 el balsamico azijn van goede kwaliteit

Ontpit de perziken en snij ze in 8 partjes, ontdoe de aardbeien van hun hoedje en snij ze in twee of vier.

Doe de olijfolie in een anti-aanbakpan en zet op een middelhoog vuur. Leg er de perziken in en laat aan beide kanten 2 minuutjes bakken. Doe er de aardbeien en de bessen bij. Roer om en haal na maximaal 1 minuutje van het vuur. Geef er een flinke draai van de pepermolen over, doe er de balsamico over en verdeel over de potjes.


Smakelijk!


Ann


De oproep:

Er zijn nog steeds twee mensen te kort om in Haasrode de opleiding Copywriter te laten doorgaan. Deze uitermate boeiende lessenreeks wordt door ondergetekende gegeven en geanimeerd. Bekijk hier mijn oorspronkelijke oproep en zeg het voort!


2 opmerkingen:

  1. Vandaag meteen deze fruitsla klaargemaakt. Zalig! Dank je wel voor de heerlijke receptjes met prachtige foto's elke dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooooh warme perzikken, mijn favoriet!
    Ik ga de struiken hier ook nog eens plunderen (en de lokale fruitwinkel, want we hebben jammer genoeg nog geen perzikkenboom).

    BeantwoordenVerwijderen