woensdag 12 september 2012

Verduiveld lekkere aubergine én nogal belangrijk nieuws.

Weer eens een poepsimpel maar overheerlijk ovenschoteltje van ondergetekende. Het zijn aubergines met tomaat en geroosterde paprika. Echt subliem jong. Veel werk is er niet aan, het moet alleen 45 minuutjes in de oven. Dus zet 'm al maar aan. Jaja, en scroll nu maar naar beneden want daar staat het redelijk belangrijke nieuws.


augergines uit de oven


Wat heb je nodig voor 2?

1 aubergine
3 tomaten
200 g gerookte paprika's (uit een bokaaltje)
2 teentjes look
4-5 takjes verse oregano of (1 1/2 tl gedroogde)
wat basilicum
peper en zout
olijfolie


Verwarm de oven voor op 180°.

Snij de aubergine in plakken van een dikke centimeter. Doe hetzelfde met de tomaten. Doe de gerookte paprika's in de blender of in een hoge kom (vocht mag er niet bij, maar uitlekken moet niet). Doe er de look bij en de oreganoblaadjes. Mix.

Neem een vuurvaste schotel en wrijf in met wat olijfolie. Leg een plakje aubergine in de schotel, doe er een lepeltje paprikasaus op, een schijfje tomaat, aubergine, paprikasaus... tot de schotel gevuld is. Zet 45 minuutjes in de oven.

Werk af met wat verse basilicum.


En dan nu het nieuws.

Ik heb gisteren mijn boekencontract ontvangen. Verwacht er wel niet te veel van, ik krijg niet zo'n mooi budget als voor het rokkenboekje bijvoorbeeld. Ik ben nu eenmaal een bescheiden bloggertje, en geen BV met kookallures. Maar ze geven me de kans en dat is al heel bijzonder in deze tijden.

Dus, in het voorjaar (rond maart normaal gezien) ligt er een kookboek rond een bepaald thema van ondergetekende in de rekken. Economisch geprijsd, en lekker gespijsd.

Smakelijk!


Ann

Ik zal later nog wel eens terugkomen met meer details over het boek zelf. En met het thema. Eerst dat contract deftig uitpluizen en getekend terugsturen.

60 opmerkingen:

  1. ohhh een echt boek,,,gefeliciteerd, fantastisch, laat het ons allen(w) eten he??????

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van harte gefeliciteerd, je hebt het voor elkaar! Ik denk dat al je lezers uitkijken naar je boek. Het komt toch ook in Nederland uit?!
    groeten, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ahhh, eindelijk ... hier zit ik al lang op te wachten :-) Dikke proficiat! Watch out Jeroen!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. LOL! Als ik 1/10de verkoop van Jeroen gaan ze al heel content zijn denk ik.

      Verwijderen
    2. we zullen zien :-), ... 'k zal wel mee 'reclam' maken!

      Verwijderen
    3. Ze gaan het boek zelfs NIET promoten, omdat het te duur is. Misschien als ze de recepten en foto's gaan zien, dat ze van gedacht zullen veranderen maar de kans is eerder klein. :)

      Verwijderen
    4. wij zorgen hier zelf wel voor promo ... die gaan daar nog verschieten ... zoiets als die eerste uitgever die mme zsazsa haar rokjesboek niet wou uitgeven met de circusfoto's ... dat zal daar nu wel een beetje 'pikken' :-) Blogsters en hun lezers mag je nooit onderschatten :-)

      Verwijderen
  4. Helemaal geweldig!
    Vooral door jou, en niet door de 30 kookboeken in de kast en duizend njam en foodnetworkuitzendingen op TV, ben ik een stuk beter geworden in de keuken. Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. en euh ... goe bezig! Heerlijke blog, superfoto's, copyrightjuf, eigen kookboek ... da's ni niks!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Proficiat ! Ik laat me ook steeds vaker inspireren door jouw recepten,met veel succes trouwens ! Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd! Ik zal nooit en boekcontract krijgen, maar misschien -zoals ze zeggen- "wie schrijft, blijft" zou dit kunnen opgaan voor de bloggers ('wie blogged, blijft')

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In de grote internet space gaat (helaas) niets verloren. :)

      Verwijderen
  8. Dat is schitterend nieuws en dik verdiend! Ga je ook zelf de fotografie verzorgen?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wij gaan jou boek wel promoten, don't worry ! Onderschat de kracht je van bloglezers niet.
    Hypercurieus wat het zal worden natuurlijk, en maart is nog zo ver weg ... dus nu en dan een teaserke lanceren hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gefeliciteerd Ann, wordt vast een prachtig boek met heerlijke recepten!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oooh, super proficiat!!! Ik ben super benieuwd! Heel veel succes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh, dat is leuk nieuws! Van harte, ik ben heel benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tof nieuws! Proficiat! Ik kijk er alvast naar uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat ontzettend GAAF! Van harte gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Superleuk nieuws!! Proficiat!! Ik kijk al uit naar het boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. jeeeeuuuj! hoera! hoihoi ... (ik juich)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo wijs! Ik wil een gesigneerde versie ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Daar kijk ik naar uit! Ik zit hier maar receptjes over te pennen in mijn boekske :-). En er is al-tijd plek voor een kookboek op het rek!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Die uitgevers zien brood in de 'bloggers' tegenwoordig :)
    Maar goed ook want er zit heel veel talent! Eén boek ga je zeker al verkopen want ik ben fan van je recepten (maar ik weet nog wel iemand en hierboven zie ik nog fans dus dat komt wel goed!)
    Ben je voorbereid? Een boek uitbrengen kan grote gevolgen hebben he, cfr de voedselzandloper *lol*

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Congragulations on your book news, that is indeed wonderful.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. YES!!! Hier wacht ik al even op! Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Proficiat! Ik volg je blog al een tijdje in stilte, maar dit nieuws verdient een reactie. Ik vind dat je dat boekencontract heel erg verdient, want je recepten zijn super! Succes ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Proficiat ! Tof en ben superblij voor jou ! Volg ook je blog al een hele tijd en je blijft me steeds verrassen, boeien, inspireren. Doe zo verder, benieuwd naar je eerste boek !

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Geweldig! Je mantelpakjesoverleg heeft haar vruchten afgeworpen!
    Geniet van elke stap onderweg. Wij zullen wel ongeduldige wachten tot maart :)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Fantastisch! Wat fijn dat je passie ook door vele anderen wordt herkend!
    Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. En ik, die mezelf voorgenomen had de eerstkomende tijd geen kookboek meer te kopen, kan nu al niet wachten tot ik het in huis heb. Tof! Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Gefeliciteerd Ann! Lijkt me een geweldig project om uit te werken, succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Dat is super nieuws! Proficiat! Ik kijk er alvast naar uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Jeuj !!!! Kei-goe, jong, echt super! Van harte!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wow! Goed zeg, van harte gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. jeuj, super! Ik hou nog een plaatsje vrij in de kookboekenwand...

    BeantwoordenVerwijderen
  32. gefeliciteerd! en zeer verdiend. ik wacht met spanning af.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. PROFICIAT MET JOUW KOOKBOEK! Van zodra dit uit is, zal dit zeker in mijn keuken belanden! Hou ons op de hoogte!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Gefeliciteerd en..... Kan ik al voorintekenen? Groet @

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Van harte gefeliciteerd! Heel spannend allemaal. Veel plezier bij het maken van je boek!

    BeantwoordenVerwijderen