donderdag 6 september 2012

Omdat makkelijk ook lekker is: zeekraalpuree met schelvis

Naar mijn normen is dit iets té simpel om op de blog te plaatsen, maar aan de andere kant, 't is zo verdomde lekker, het zou zund zijn om het niet te doen. Zeekraal vind je eerder in de visafdeling dan de groentenafdeling. Het is zo heerlijk ziltig, hmmm... Bij dit gerechtje heb ik ook nog zelfgekweekte tomaatjes en ruccola geserveerd. Smek smek.


zeekraalpuree


Wat heb je nodig?


1,2 kilo bloemige aardappelen
150g zeekraal
4 el olijfolie
1/4 citroen
peper en zout

150 g schelvis per persoon
olijfolie
peper en zout


Kook de aardappelen in gezouten water tot ze gaar zijn (natuurlijk moet je ze eerst schillen, wassen en in blokjes snijden). Giet ze af.

Was de zeekraal, haal er de vuile stukjes af en hak ze redelijk fijn (1 cm ongeveer).

Stamp de aardappelen fijn, doe er de zeekraal en de olijfolie bij en meng goed. Knijp er de citroen over uit en roer nogmaals. Kruid met peper en zet weg.

Doe wat olijfolie in een pan en bak er de vis in tot hij gaar is. Breng op smaak met een beetje peper en zout.

Schep de puree uit en maak er torentjes van. Leg hierop de vis, besprenkel met nog wat olijfolie en serveer.


Smakelijk!


Ann

9 opmerkingen:

  1. klinkt lekker! moet ook lekker zijn met nog wat philadelphia light door de puree!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat denk ik eerlijk gezegd niet. Het zijn heel pure smaken en dat hou je beter zo. :)

      Verwijderen
  2. dat tikkeltje citroen in de puree ... de max !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het moet niet altijd "moeilijk" zijn hé, 't ziet er écht lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ann, ik ben completely in love with jouw foto's, echt prachtig! Ik doe mijn best, maar zo mooi zien de mijne er nooit uit. Dikke pluim hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. geprobeerd en goed bevonden ( de puree, ik gaf er nog massa's groenten bij en andere vis )
    merci!

    BeantwoordenVerwijderen