donderdag 14 juni 2012

Dag 30: een broodje bootje.

Of een bootje broodje... of een b(r)ootje met spek en eieren. Het is zoals je zelf wil. Ik heb het al een paar keer op pinterest zien passeren, maar het was vaak met room. En ik vind dat nu echt niet nodig.

Met of zonder room, het is wel een originele manier om spek met eieren te serveren. Ik denk dat ik hiermee alles gezegd heb. Ja?


eierbootje


Wat heb je nodig?

2 afbakbroodjes (+/- 20 cm)
4 eieren
100 g spekblokjes (natuur)
50 g gemalen kaas
peper
1 el peterselie


Snij met een mes de kern uit het broodje zodat je een bootje krijgt. Haal het overtollige brood eruit, maar maak het natuurlijk niet helemaal hol.

Breek de eieren in een kom en klop los. Doe er de rest van de ingrediënten bij. Schep de eiermengeling in de broodjes.

Zet gedurende 18-20 minuutjes in een voorverwarmde oven op 200°. Ja, dat is het dubbele qua tijd dan wat er op het pak staat. Geen zorg, het zal zeker niet aanbranden. Serveer terwijl het nog warm is.


Smakelijk!


Ann

12 opmerkingen:

  1. Nog niet voorbij zien komen, een erg leuk idee!
    Neem hem mee Ann.. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmmm, goed ideetje voor op een luie zondag. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wowo that just looks super super good, I am going to try this when my daughter is back home after her university exams as she is now in the kot till end of june.
    Is afbaakbroodjes the bread you buy in the supermarket which is vacum packed and we have to put in the oven for baking?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er super lekker uit zeg, ik ga dat zeker eens proberen. Pinterest is zalig voor inspiratie. Ik was verbaasd dat er nergens een link naar je Pinterest account op je blog staat, ik denk dat veel mensen wel jouw pins zouden willen volgen (mezelf bijvoorbeeld), of is dat met opzet omdat je het liever prive houdt?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amaaaaaaaii! Het ziet er zo goed uit!!!! ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  6. 't Was heel lekker en een aanrader als je "klein mannen" in huis hebt.

    BeantwoordenVerwijderen