vrijdag 23 maart 2012

Mooi om een talent te zien ontplooien...

Zoals jullie wellicht weten zijn Elza D en mezelf oud-collega's. Zij was mijn Art Director en ik haar Copywriter in een Brussels reclamebureau. Toen we samen begonnen waren we allebei nog echte groentjes. We hadden wel talent, maar het kwam er nog niet helemaal uit.


SU Aanbieding voorjaar 2012


Elza sukkelde in het begin nogal met de grafische kant van de job. Ik met het schrijven van lange teksten en catchy headlines. Ideeën daarentegen, daar waren we wel behoorlijk sterk in. We hadden echt een leuke en grappige stijl.

Tot we een nieuwe creatief directeur kregen, wat zeg ik, we kregen er zelfs twee. Michel De Lauw en Erik Vervroegen. Vooral de laatste is een begrip in reclamekringen. En daarmee bedoel ik niet in België, maar wereldwijd. Hij is jarenlang de beste reclameman van de wereld geweest. En nog.

Wat was het hard en moeilijk om voor die twee mensen te werken, de lat lag immens hoog. Maar wat hebben we ervan geleerd. Ongelooflijk veel. Nu zoveel jaren later, kijk ik met plezier en trots terug op die zeer uitdagende en stresserende periode. We beseften het toen nog niet, maar 't was begot een van de mooiste tijden uit ons leven.

En zie nu, hoe mijn Art Director is gegroeid tot een grafisch sterke madam. Haar stijl is verfrissend en uniek. Een beetje zoals haarzelf, maar dat gaan we niet tegen haar zeggen. Da's niet goed voor haar ego. :-)

Als ik haar 10 jaar geleden had gezegd dat ze een boek zou uitgeven, helemaal door haarzelf in een unieke lay-out gegoten en daarbij gebruik gemaakt van haar eigen knappe foto's... dan had ze me vierkant uitgelachen.

Ja Elza, zo zie je maar. Een ontmoeting met Jezus kan een leven veranderen. (inside joke)


Goe gedaan jong!!

6 opmerkingen:

  1. MOH. MOH. MOH :-)

    En moest ik u toen gezegd hebben dat gij foodfoto's zou trekken (en dan nog eens prachtige), zouden we in ons broek gedaan hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Had je dat anderhalf jaar geleden gezegd, dan ook nog. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schoon dat ge dat allemaal kunt. Het doet een ander mens dromen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je moet gewoon in jezelf geloven en er het maximum uithalen. Dan kom je er wel. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, en ik ken die nog wel! Ik ben ook echt fier op mijn internetvriendinnen!

    BeantwoordenVerwijderen