donderdag 1 december 2011

Speedy Gonzales vol-au-vent

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa 't is druk zenne de laatste tijd. En dat is ook voor mij toch efkes aanpassen. Maar kom, 't is avond, we hebben honger en een mens moet eten nietwaar. Vandaar de speedy vol-au-vent. Op een dikke 15 minuutjes is 'm klaar, en 't is nog lekker ook begot! Die philadelphia is een folieke van 't laatste moment toen ik merkte dat ik geen lightroom meer had. En eigenlijk was dit nog beter.


speedy vol-au-vent


Wat heb je allemaal nodig?

2 kipfilets (in blokjes gesneden)
200 g witte champignons (in plakjes gesneden)
150 g gehakt (in balletjes gerold)
1 klontje boter
1/2 bouillonblokje (kip)
1 kl tijm
1/3 kl muskaatnoot
1/2 citroen (sap)
1 flinke eetlepel philadelphia
8 el maïzena express (die korrels voor witte sauzen)
peper
2 el fijngehakte peterselie
Kant-en-klaar videekes

Bak de videekes volgens aanwijzingen op het pak.

Smelt de boter in een pan en doe er de champignons bij. Laat zo'n 5 minuutjes op een zacht vuurtje smoren (pan op het deksel), roer af en toe. Doe er de kip en de balletjes bij, overgiet met 400 ml water en ook het half bouillonblokje. Laat 10 minuutjes koken. Doe er de maïzena express bij en bind de saus. Nu mag er de tijm, muskaatnoot, citroensap en philadelphia in. Kruid eventueel nog bij met peper en roer er net voor het serveren de fijngehakte peterselie door.

Schep op de videekes en serveer.

Smakelijk!

10 opmerkingen:

  1. Da's nu iets wat ik nog nooit gemaakt heb. Gisteren wel champignons gegeten, ook een snelle hap trouwens: kort gebakken met rozemarijn en look, spekjes en dan een beetje light room erover (en veel peper). Met pasta opgesmuld.

    Ben trouwens wel benieuwd waarmee jij het zo druk druk druk hebt en al :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben bezig met een paar toffe reclamecampagnes en zo. Maar ik kan niets meer vertellen dan dat. Ook geen merken vermelden of zo. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mmmmmmmmmmm, wat is dat lang geleden dat ik nog vol-au-vent at! is toch zo lekker! was eigenlijk vergeten dat er helemaal zoveel niet aan is. moet hier hoognodig terug eens op de menu komen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Speedy vol au vent ... yes, ik ben voor ... maar allé, ik denk dat ik er toch zo'n half uurtje voor zou uittrekken, mij kennende :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn dochter Eva is verzot op vol-au-vent. Tof, nu kunnen we haar lievelingsgerecht wat vaker maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vol-au-vent maak ik ook comme ArribaArriba klaar. En neen, ik ga geen kip afkoken om dan echt te zitten pluizen. Ik neem ook gewoon kippefilet.. en dat is dat zo gepiept!

    En lekker.....

    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mmm twas lekker :D ma die pan op het deksel, da was toch nie simpel zenne ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. voor hoeveel personen is dit? of heb ik erover gekeken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor 2-3, wil je het voor vier dan zou ik er gewoon nog een kippeborstje bij doen en 200 g gehakt nemen.

      Verwijderen