vrijdag 8 juli 2011

Het oh ik ben zo blij dessertje.

Ik moet bekennen, ik ben dolgelukkig met mijn bessenstruiken. Ben altijd zot geweest van bessen, en om ze eindelijk te kunnen plukken... ja ik word daar vrolijk van. Ik vind dat ook zo mooi, dat vurig rood, da's echt zomer voor mij.


Red currants


Ik weiger trouwens om ze af te spannen met een net. Ik vind dat de vogeltjes daar evenveel recht op hebben als ik. Ze zijn trouwens braaf geweest want ze hebben mijn aardbeien, kersen en krieken netjes laten hangen. Maar dat komt voornamelijk omdat ze dol zijn op de besjes van mijn 3 krentenboompjes.


red currants


Diptych


Maar dan nu mijn dessertje op basis van mascarpone. De gember en citroen maken het heerlijk fris, een beetje zurig en gelukkig niet al te zwaar.


mascarpone ginger berries


Wat heb je nodig voor 4?


250 g mascarpone
1 bio citroen (zeste en sap)
40 g bloemsuiker
1 cm gember (geraspt met schil en al)
3 eitjes
Snufje zout

Aalbessen en framboosjes om te versieren

Splits de eitjes en roer de bloemsuiker onder de eierdooiers tot de massa bleker wordt (een minuut of 4). Klop het eiwit stijf met het snufje zout en zet eventjes opzij.

Roer de mascarpone, de gember, het sap en de rasp van de citroenschil onder de eierdooiers. Als dit goed gemengd is mag je er het stijfgeklopt eiwit voorzichtig onder mengen. Niet te hard, want anders klop je er de lucht terug uit.

Verdeel over een aantal schaaltjes en zet minstens een half uurtje in de koelkast. Serveer met een takje aalbessen en een aantal frambozen. Opgelet, dit is geen dessert dat je een dag op voorhand kan maken (door het citroensap). Het is aan te raden om het op dezelfde dag te verorberen.

Da's pas echt zomers genieten!

2 opmerkingen:

  1. Klinkt als fantastisch lekker! Ik vind het trouwens super dat je de vogeltjes ook iets gunt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik vind ze ook heerlijk in yogurth, fris en gezond!

    BeantwoordenVerwijderen