zaterdag 14 mei 2011

Gisteren in de AB...

Gisteren twee heel fijne concerten gezien in een uitverkocht AB Club. Het voorprogramma was de piepjonge band 'Oscar & The Wolf' uit Gent. Prachtige, dromerige muziek genre Damien Rice of zelfs Bon Iver brengen ze. Zanger Max Colombie heeft een meeslepende krachtige stem en als je dat dan combineert met fijnzinnige muziekarrangementen, phew. Hun EP'tje werd achteraf dan ook gretig gekocht. Ik heb dat ook gedaan. En nog geen spijt van gehad. Hier gaan we nog van horen, daar ben ik zeker van.

Je moet eens op deze link klikken, je zal zien dat ik niet overdrijf (voor een keertje):

Oscar & The Wolf in de AB

En daarna was het de beurt aan Jonathan Jeremiah. Hij had 3 violistes mee, een cellist en contrabassist. Zelf speelde hij op de gitaar. 't Werd een grappig, intiem concert. De zeer ontspannen Jonathan J. was héél goed bij stem, vond ik. Hij heeft bijna zijn volledige cd gespeeld en een paar covers. En ja 't was mooi. We hebben hem dan ook 2 keer teruggeroepen, en daar hadden ze niet op gerekend. De hoofdvioliste had zelfs al haar viool weggeborgen en kwam dan maar zonder terug op 't podium. Er werd aardig wat afgelachen en er was een goeie vibe tussen het publiek en de band. Meer van dat!


5 opmerkingen:

  1. Schoon inderdaad! En van dienen Jonathan ga ik toch nog wat beluisteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een grapjas ook, die Jonathan.

    - moest ik weten hoe je eruit zag, ik zou mijn lof over je schrijfstijl persoonlijk afgeleverd hebben daar, in dat AB-clubje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij was toch niet diegene met 'her boyfriend - who wasn't her boyfriend'? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, neen hoor. Ik was dat meisje achter de kolosale man recht voor Mr. Jeremiah. Als dat jouw man was bied ik alvast mijn excuses aan voor mijn ongeduldige heen en weer wiebelen om een glimp op te vangen van het gebeuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij stonden helemaal op de zijkant. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen